вівторок, 6 жовтня 2015 р.

Довіра бізнесу основна мета Державної фіскальної служби України

Основа Держави – підприємства, які формують державний бюджет. Тому сервісні органи, такі, як Державна фіскальна служба України, мають фактично стати помічником для підприємців в сфері розрахунків з бюджетом.
На сьогоднішній день, нажаль, далеко не всі суперечки в податковій сфері вдається вирішувати оперативно і за згодою обох сторін, через що в Україні щорічно відбувається більше 50 тисяч судових спорів саме з податкових питань між підприємцями і державними органами. Задля зменшення кількості судових спорів з платниками податків планується запровадити інститут податкової медіації, який буде спрямований на підвищення ефективності досудового врегулювання податкових спорів.
Інститут медіації – це прогресивний підхід у вирішенні податкових спорів, який передбачає залучення громадськості. Найважливіше, що даний підхід дає цілий ряд переваг для бізнесу, а саме:
- розгляд спору між платником податків та податковим органом незалежним органом – медіаційною радою, що складатиметься з представників громадськості, Міністерства фінансів та ДФС;
- уникнення витрат на супроводження тривалого судового процесу;
- скорочення процедури оскарження рішення податкового органу;
- можливість часткового скасування рішення податкового органу;
- прозорість та законність процедури медіації;
- уникнення ризику непередбачуваності судового спору та пені, нарахованої за час оскарження;
- звільнення посадових осіб платника податків від кримінальної відповідальності при досягненні угоди в рамках процедури медіації.
В усіх розвинутих країнах світу судові спори з податковими органами не мають такої масовості як в Україні, та є радше виключенням аніж правилом. Як в Україні так і в інших країнах судовий процес є досить тривалим та витратним. У зв’язку з цим більша частина спорів між платниками податків та податковими органами вирішується на стадіях досудового оскарження.
Державна фіскальна служба України розробила пропозиції щодо законодавчого впровадження інституту податкової медіації. На даний момент законопроект знаходиться в Міністерстві фінансів України та проходить процедуру погодження. При розробці концепції податкової медіації ДФС було докладно вивчено та використано досвід таких провідних країн як Великобританії, США, Австралії, Нідерландів та Грузії.Одразу після погодження Міністерством фінансів України пропозицій ДФС, документ буде опубліковано на сайті служби вже для обговорення з громадськістю.
Першочерговими завданнями ДФС при впровадженні інституту медіаціїє віднова довіри бізнесу до податкових органів та налагодження конструктивного діалогу між платниками податків та ДФС. 
http://sfs.gov.ua

Немає коментарів:

Дописати коментар